Aktualitātes

JAUTĀJUMI / ATBILDES par atkritumu apsaimniekošanu Carnikavas pagastā

22. oktobris, 2025

Kopš šā gada 1. septembra Carnikavas pagastā atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu sniedz SIA “Eco Baltia vide”.

P/A “Carnikavas komunālserviss” aktīvi sadarbojas ar jauno pakalpojuma sniedzēju, lai novērstu iedzīvotāju sūdzības un uzlabotu pakalpojuma kvalitāti. Mēs regulāri norādām uzņēmumam uz konstatētajām nepilnībām, sekojam līdzi darba izpildei un veicam pārrunas, lai tiktu nodrošināta pakalpojuma nepārtrauktība un atbilstība līgumā noteiktajiem standartiem.

Pirmā mēneša laikā pēc sistēmas maiņas saņēmām vairākus desmitus iedzīvotāju zvanu un iesniegumu. Iedzīvotāju viedoklis palīdz precīzāk identificēt problēmas un ļauj kopīgi ar “Eco Baltia vide” meklēt risinājumus.

Zemāk publicējam biežāk uzdotos jautājumus un SIA “Eco Baltia vide” sniegtās atbildes.
1.     Kopš atkritumu apsaimniekošanas sistēmas pārņemšanas Carnikavas pagastā nav nodrošināta atkritumu apsaimniekošanas pakalpojuma saņemšanas nepārtrauktība. Ir saprotams, ka sākotnēji ir pieļaujamas kļūdas darba procesā, bet nav saprotams, kāpēc kļūdas tiek pieļautas atkārtoti vienā un tajā pašā adresē;
Pēdējos gados Carnikavas pagastā ir notikušas būtiskas izmaiņas adresēs, kas ne vienmēr ir līdz šim brīdim korekti atspoguļotas īpašumos, norādēs uz mājām/konteineriem, publiskās datu bāzēs, kā arī ne vienmēr tās atspoguļo paši klienti iesniegumā). Nereti īpašumam ar konkrētas ielas adresi faktiskā piekļuve ir no citas ielas puses utml. Situācija kopš septembra mēneša ir būtiski uzlabojusies, atrisināti pārpratumi par adresēm un/vai piekļuvēm īpašumiem. Tiek aktualizētas korektas adrešu uzlīmes konteineriem. 
 
2.     Nav skaidrs, kā darbojas EBV Klientu apkalpošanas centra darbinieki, jo iedzīvotāji sniedz sūdzības Aģentūrai par nespēju sazināties ar Klientu apkalpošanas centru un/vai nesaņemtām atbildēm vairāku dienu garumā;
Iedzīvotāju aktivitāte un interese par atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumiem bija ļoti liela, bet līgumu slēgšanas periods bija salīdzinoši īss, tāpēc, iespējams,  bija brīži, kad radās  grūtības ātri sazināties ar klientu centru, šobrīd saziņa notiek bez kavēšanās.
 
3.     Nav skaidrs, kāpēc daži iedzīvotāji nesaņem atkritumu izvešanas pakalpojumu, ja viņi kā klienti ir sazinājušies ar EBV klientu apkalpošanas centru, norunājuši atkritumu izvešanas datumu, bet beigās pakalpojumu nesaņem;
Sk. komentāru pie 1.jautājuma. Minētās neskaidrības ar adresēm un piekļuvi tiek risinātas.
 
4.     Sūdzības ir par elektroniski slēgto līgumu pazušanu – kad klients ir noslēdzis līgumu, saņēmis atbildi par līguma reģistrēšanu, bet tālākas darbības - atkritumu izvešanas pakalpojumu nesaņem;
Minētās neskaidrības radās tehnisku iemelsu dēļ dažiem pirmajās dienās noslēgtajiem līgumiem, situācija tika nekavējoties atrisināta tām personām, kuras ar šo jautājumu vērsās klientu apkalpošanas centrā.
 
5.     Saistībā ar iepriekš minēto 3. punktu ir virkne sūdzību par nesaņemtiem atkritumu izvešanas grafikiem, kaut elektroniski līgums par atkritumu izvešanu ir noslēgts;
Grafiki, uzsākot sniegt pakalpojumu Carnikavas pagastā, lai izveidotu efektīvus maršrutus, tika sagatavoti un izsūtīti, kad bija apstrādāta un ievadīta datu bāzē informācija par noslēgtajiem līgumiem. Iedzīvotājiem tika izsūtītas arī informatīvas SMS par atkritumu izvešanas dienām. Grafiki tika izsūtīti un izvešanas notiek saskaņā ar grafikiem.
 
6.     Saņemtas sūdzības par atkritumu neizvešanu pēc atsūtītā atkritumu izvešanas grafika, arī atkārtoti vienā un tajā pašā adresē;
Iespējams, tas kādā objektā saistīts ar adreses un/vai piekļuves/ierobežotas piekļuves īpatnībām. Jāvērtē katrā konkrētā situācijā atsevišķi.

7.     Klientiem nav nodrošināta iespēja nopirkt marķētos atkritumu maisus Ādažu novada teritorijā, un nav sagatavota informācija, lai klientus informētu par iespējām iegādāties marķētos atkritumu maisus;
Eco Baltia vide izskata iespējami ērtākos risinājumus, meklējot atbilstošu tirdzniecības vietu, kā arī izskatām iespējas nodrošināt maisu iegādi, izmantojot pakomātus. Pašlaik maisus piegādājam individuāli uz klienta izvēlētu pakomātu, kompensējot pakomāta izmaksas. Iedzīvotājiem tiks sniegta informācija par maisu iegādes iespējām.
 
8.     Apakšuzņēmējs “Ķilupe” vairākkārt ir izvedis bioloģiskos atkritumus vienā transportlīdzeklī ar nešķirotiem sadzīves atkritumiem, kas ir nosodāma rīcība, jo mazina iedzīvotājos vēlmi šķirot atkritumus. Arī pēc EBV veiktām pārrunām ar apakšuzņēmēju, situācijas ir atkārtojušās, radot iedzīvotājos sašutumu par darba izpildes kvalitāti;
Ar apakšuzņēmēju ir atkārtoti pārrunāti sadarbības nosacījumi. Ir veiktas izmaiņas arī klientu grafikos, lai pielāgotu atsevišķu bio atkritumu izvešanu. Bioloģisko atkritumu izvešana tiek nodrošināta trešdienās un atsevišķā maršrutā.

9.     Saņemtas vairākas sūdzības par aplikācijas “Eco baltia” darbības problēmām, t.sk. problēmas iereģistrēties aplikācijā un nesaņemta atgriezeniskā saite aplikācijā, ka pieteikums ir saņemts, bet Iepirkums paredz, ka EBV vēl ir laiks šo pakalpojumu uzlabot.

Eco Baltia vide klientu ērtībām ir radis citu tehnisko risinājumu vietnes darbībai. Klientiem ir pieejams klientu portāls (atrodams šeit: https://mana.ecobaltiavide.lv/ ), kurā klienti var iegūt tos interesējošo informāciju par pakalpojumu. Uzlabojam aplikāciju, lai tā būtu vēl ērtāka un vieglāk lietojama.

Atkritumu apsaimniekotāja SIA "Eco baltia vide" "paldies":

Esam pateicīgi Carnikavas pagasta iedzīvotājiem par pacietību un sapratni līgumu slēgšanas un pakalpojumu uzsākšanas periodā! 

Aģentūra informē, ka papildus jautājumi/atbildes atrodami SIA "Eco baltia vide" mājaslapā, šeit: https://www.ecobaltiavide.lv/blog/biezak-uzdotie-jautajumi-par-atkritumu-apsaimniekosanu-carnikava-pec-1-septembra/