Lai uzlabotu satiksmes drošību un nodrošinātu braukšanas apstākļus atbilstoši autoceļu ziemas uzturēšanas klasēm, P/A “Carnikavas komunālserviss”, iestājoties ziemas sezonai, uz brauktuvēm, bruģētiem segumiem, gājēju un velo celiņiem veic pretslīdes pasākumus. Efektīvāko slīdamības samazināšanas tehnoloģiju izvēlas ņemot vērā seguma virsmas temperatūru un seguma veidu.
Slīdamības samazināšanu veic:
Slīdamības samazināšanu ar mitro sāli veic, lai novērstu apledojuma veidošanos uz brauktuves vai nokausētu ledu un piebrauktu sniegu no brauktuves, lai nodrošinātu autoceļu ziemas uzturēšanas klases prasībām atbilstošus braukšanas apstākļus.
Slīdamības samazināšanu ar smilti vai sagatavotu minerālo materiālu (šķembiņām) veic, lai paaugstinātu transporta līdzekļu riteņu saķeri ar brauktuves segumu.
Slīdamības samazināšanu ar smilts-sāls maisījumu veic, lai paaugstinātu transporta līdzekļu riteņu saķeri ar brauktuves segumu.
Darbu izpildē izmanto kravas automašīnas vai traktortehniku, kas aprīkota ar kaisītāju un nodrošina slīdamības samazināšanas materiāla vienmērīgu izkaisīšana. Kaisāmā materiāla padeve notiek automātiski, uzstādot nepieciešamos kaisīšanas parametrus (materiāla daudzumu un kaisīšanas platumu) uz kaisītāja pults.
Lai uzlabotu braukšanas apstākļus uz autoceļiem ar piebrauktu sniega un ledus kārtu paredz slīdamības samazināšanu, izveidojot rievas apledojumā. Rievošana tiek veikta uz autoceļiem ar grants vai šķembu segumu. Rievošanu veic ar greidera vai kravas automašīnas apakšējo lāpstu uz brauktuves, izveidojot rievotu virsmu.
Atkarībā no mitruma un gaisa spiediena ledus var veidoties arī tad, kad temperatūra ir virs 0°C. “Plus trīs, četri, pat līdz plus pieci – tā ir normāla rīcība, ka notiek kaisīšana. Atkarībā no gaisa mitruma ledus var arī veidoties plus divos, plus četros grādos. Tāpēc, lai minimizētu risku, ir jāveic kaisīšana. Šādā veidā var samazināt slīdamību un novērst potenciālo avāriju risku.
Ceļa smidzināšana ar sālsūdeni vai samitrināta sāls kaisīšana temperatūrā virs 0°C nav nekas dīvains. Atkarībā no gaisa mitruma un spiediena ledus uz ceļa seguma var veidoties pat +5°C grādos.
Pasaulē ceļu ziemas uzturēšanā tiek izmantots sāls jeb nātrija hlorīds. Lai mazinātu hlorīdu negatīvo ietekmi, ir piemēri, kur maisījumam tiek pievienoti fosfāti. Būs vielas, kas vairākas reizes sadārdzinās sāls maisījuma un tam pievienoto neitralizējošo vielu izmaksas. Vienādu izmaksu amplitūdā nav citas tehnoloģijas, kas nodrošinātu sālim līdzvērtīgu pretslīdes efektu.