Beidzoties ziemas sezonai un iestājoties atbilstošiem klimatiskajiem apstākļiem tiek uzsākti vasaras sezonas ielu un ceļu ikdienas uzturēšanas darbi. Pavasara mēnešos, īpaši martā, plānot un veikt grants ceļu uzturēšanas darbus ar tehnikas palīdzību, nav vienkāršs uzdevums, jo ceļu stāvoklis ir mainīgs pat atsevišķos viena ceļa posmos - uz vienas grants ielas vai ceļa, atsevišķos posmos, novērojami dažādi apstākļi – no sausa līdz mitram, un pat sasalušam ceļa segumam. Darbu veikšanas intensitāti ietekmē arī pavasara temperatūras svārstības no “+” uz “-“.
Ikdienas uzturēšanas vasaras sezonā ilgst no 16. aprīļa līdz 15. oktobrim. Šajā laikā uzmanība vispirms tiek pievērsta brauktuves bojājumu remontam, veicot asfaltēto segumu bedrīšu aizpildīšanu ar asfaltbetonu, grants un šķembu segumu piebēršanu ar atbilstošu materiālu un to līdzināšanu.
Tāpat pēc ziemas tiek sakārtoti satiksmes organizācijas līdzekļi un sakopta ceļa nodalījuma josla. Lai nodrošinātu to, ka ceļu infrastruktūra ir pastāvīgi lietojama, ielu un ceļu ikdienas uzturēšanas darbi tiek turpināti nepārtraukti.
Ikdienas uzturēšanas darbi, kas nodrošina ceļu infrastruktūras pastāvīgu lietojamību:
Tāpat kā ziemā, arī vasarā ceļu uzturēšanas darbi tiek veikti prioritārā secībā, pamatojoties uz uzturēšanas klasēm A (augstākā), B, C un D (zemākā). Tās ir noteiktas pēc autoceļu sociālekonomiskās nozīmes un transporta plūsmas izvērtēšanas. Tas nozīmē, ka vispirms tiek sakārtoti svarīgākās un noslogotākās ielas un ceļi.
Atputekļošana ir grants un šķembu seguma vai ceļa seguma pamata materiāla daļiņu saistīšana vai pārklāšana ar nelielu saistvielas daudzumu vai ķīmiskām vielām, nodrošinot, ka ceļš sausajā laikā neput.
Grants segumu pastāvīga atputekļošana ieteicama posmos ar nelielu, bet pietiekami pastāvīgu satiksmes intensitāti, apdzīvotu vietu tuvumā. Novadā notiek satiksmes intensitātes monitorings un, balstoties uz šiem datiem, atputekļošana tiek veikta ceļa posmos ar lielāko satiksmes intensitāti un blīvāk apdzīvotās vietās.
Saskaņā ar tehnoloģiju atputekļošanas darbiem uz autoceļiem visplašāk lietotais atputekļošanas reaģents ir kalcija hlorīda (CaCl2) šķīdums vai pārslas. Grants segumam pirms atputekļošanas ir jābūt līdzenam, bez bedrēm un citiem defektiem, un CaCl2 pārslās vai ūdens šķīdumā jāiestrādā uz mitra, bet ne slapja, seguma. Līdz ar to šo darbu drīkst veikt nākošā vai aiznākošā dienā pēc lietus, nevis sausajā bezlietus periodā.